donderdag 23 juli 2015



Ben ik de minste?



Zou ik iets meer zijn dan de minste,
ben ik dan voor God nog iets waard?
Gedraag ik mij nog als de slimste,
word mij Zijn straf dan bespaard?


Zou ik wat geven van mijn overvloed,
waardoor ik meen, als ik God ontmoet
zal ik hem zeker welgevallig wezen
of heb ik Zijn Woord dan verkeerd gelezen.


Zou ik mij te goed vinden voor een slaaf,
ben ik dan werkelijk wel zo braaf?
Weet ik dan niet wat er in Zijn Woord staat,
dat een knecht niet meer is dan zijn Heer'.


Ben ik niet tot voetwassen bereid,
waar mijn Heer', is in voorgegaan?
Dan zal ook ik in Zijn eeuwigheid
niet rechtvaardig voor Hem staan.


Leer mij Heer', Uw doen en laten
lief te hebben, niemand te haten.
Laat mij zoals U door de Vader bemint,
ook mogen worden Zijn kind.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten