maandag 20 juli 2015


Nu of nooit!

Gen. 3:15
Rom. 5 en 6

Vele levensjaren 
doen mij dagelijks ervaren
de zonden door mij gedaan.
Een wonder van genade
dat God mij om Jezus wil
hier nog laat bestaan.


Vele levensjaren
gelijk ik op een computer,
die al mijn zonden blijft bewaren.
Dagelijks worden het er meer,
verwijderen kan alleen door
mijn Heiland, mijn Heer'.


Vele levensjaren
is mij de Weg gewezen
om alleen bij Hem daarvoor te wezen.
Zou Hij daarvoor niet zijn gekomen,
dan werden mijn zonden 
niet voor eeuwig weggenomen.


Vele levensjaren
heeft God mij willen sparen
om mij te leren
mij naar Zijn wil te bekeren,
Zijn Woord en Geest doen mij verstaan,
hoe God dat in Jezus dat voor mij heeft gedaan.


Dat verstond ik in één moment
hoe Hij mij in Adam kent,
het zaad dat zich tegen God verzet
niet op Zijn wil en wetten heeft gelet.
In de Tweede Adam heb ik nu verstaan,
hoe Hij Jezus dit voor mij heeft gedaan.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten