zaterdag 11 juli 2015



Dichterbij kan niet!

Hebr. 2 en 3: 1-6

Dichterbij kon God niet komen,
dan dat Hij in Zijn Zoon heeft gedaan,
in het door Hem gereinigd hart 
wilde Hij wonen,
door Hem voor mijn zonden
aan het kruis te laten slaan.


Dichterbij kon God niet komen
door wat Jezus voor Hem heeft gedaan,
om Zijn Liefde in mijn hart te laten wonen,
heeft Hij daar niets van satans
werk meer laten bestaan,
dat heeft mijn Heiland alleen gedaan.


Dichterbij kon God niet komen
door Zijn Woord en Geest gedaan,
liet Hij niets van mijn tegenstand meer over,
kon door Zijn Liefde,
daarvan blijven bestaan.
Daardoor kon ik in Hem geloven.


Dichterbij kon God niet komen,
zoals het eens ook was in de hof,
waar Hij tot Adam daaglijks sprak,
uit het stof was hij voortgekomen
voordat hij de band met God verbrak.
Maar God is tot hem teruggekomen.


Ga mij niet voorbij, o Heiland,
neem bij mij ook Uw rechten in,
door in mijn hart te blijven wonen,
omdat ook ik U, mijn Heer' nu bemin.
Zonder U mijn Verlosser heb ik geen leven,
dat U voor Uw Liefde, dank en lof kan geven.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten