dinsdag 12 november 2013

Arglistig is mijn hart!
 
lezen Jeremia: 17: 9-19
 
 
Heer' Uw Woord is duidelijk over mijn hart.
Arglistig is het, meer dan enig ding,
hoe onduidelijk, ontkennend en verward,
het reageert in Gods rechtsgeding.
 
 
Heer' mijn hart, wat na Adams val
 op alle beschuldiging,
zonder Uw bemiddeling, zal het geen
kwaad erkennen in Gods rechtsgeding.
 
 
Heer' mijn hart kan alleen door
Uw Geest en Uw Woord ,
naar Waarheid door God worden gehoord,
dat hart bevestigt dan zijn arglistig zijnde woord.
 
 
 
Heer' laat mijn arglistig hart,
door Uw ge'na bekennen,
dat U alleen mijn dodelijk hart
verlossing van arglistigheid kan brengen.
 
 
 
Heer' het is voor mij een onmog'lijk ding,
om oprecht Uw wil en wet te doen.
Alleen door Uw verzoenend bloed,
zal het aan Gods schepping weer voldoen.
 
 
 
Heer' Uw Geest leert mij de vragen
die ik uit mijzelf U niet vragen zal.
Wilt U uit mijn hart de arglistigheid weg dragen,
voor dat ik voor eeuwig in Satans klauwen val.
 
 
Heer' dan looft mijn mond en hart,
oprecht en niet verward,
de grote daden die U aan mijn hart hebt verricht,
God drie-enig danken voor Zijn aangezicht!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten