zondag 17 november 2013

 
Mijn tong spreekt
helend of verbrekend? 
 
Naar Jacobus 3
 
 
 
Leg Heer' Uw Woord mij op de lippen,
neem bij mij weg een valse tong,
zodat er geen leugen uit zal ontglippen,
maar een lied wat ik ter ere voor U zong.
 
 
 
Laat door Uw Geest mijn hart verstaan,
waardoor ik van Uw goedheid spreek,
aan anderen de wonderen van Uw Naam,
zodat Uw liefde voor ons wordt verstaan.


 
Leer het geloof door Uw liefde te zoeken,
zodat dit de horen is en te zien.
Laat het van U alleen zijn gehoord,
de boodschap uit het door Uw verkondigde woord.
 

 
Leer mijzelf en and'ren niet te oordelen,
want Heer' dat recht is alleen aan U.
leer mij mijn tong Uw taal te beoefenen,
stuur de woorden die met liefde komen van U.

 
 
Mijn beeld wordt bepaald door wat ik zeg,
daardoor bepaalt de mens mij onderweg,
van wie ik ben en van waar ik kom,
laat mijn spreken recht zijn en niet krom.
 

 
Leer mij Heer om niet op te letten,
tegenover de mens met wie ik spreek,
Maar altijd het eerst op U gaan letten,
waardoor ik tegen elk mens
naar de Geest van U spreek.
 

 
Laat het vuur van Uw Geest in mij branden,
of als een bron die levend water geeft,
Zodat mijn mond ware wijsheid zal spreken,
als een spiegel zal zijn van Uw Geest!

 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten