dinsdag 5 november 2013

Paradoxen?

 
 
 
Zonder God is Hij niet mijn vijand,
maar zonder Hem ook niet mijn Vriend.
 
 
 
God die mij geplant heeft,
is Dezelfde die mij kan uittrekken.
 
 
 
Omdat God mij lief heeft,
kan Hij mij niet haten.
 
 
 
Omdat God alles in allen is,
kan er niets buiten Hem bestaan.
 
 
God kan toelaten en God kan stoppen,
God kan helen en breken stijve 'koppen'.
 
 
 
Geloven in God is een zeker weten,
maar zonder God een veronderstelling.
 
 
God bestaat voor mensen binnen Zijn Recht,
daarbuiten bestaat er nu nog,
de Satan die dat aanvecht.
 
 
God kan en wil aan mensen genade schenken,
maar geen mens zal zonder God
Hem daarnaar doen vragen.
 
 
 
Zonden kunnen zonder God niet bestaan,
maar zonder God als mens
 ook niet worden weggedaan.
 
 
God om vergeving vragen,
kan zonder God niet worden gedaan.
 
 
 
Mijn leven hier zonder God is gelijk een puzzel,
maar God heeft ver voor mijn tijd 
alle stukjes daarvan al op Zijn plaats gelegd. 
 
 
 
God is geen God die zich laat veronderstellen,
God zal buiten Zijn Woord en Geest,
niemand de Waarheid over Hem laten vertellen.
Dat is wat alleen de Satan met vraagtekens doet.
 
 
Zonder God kan er geen Satan bestaan,
maar ook geen mens Gods Liefde
naar Waarde in Waarheid kunnen verstaan.
 
 
God ontkennen is zonder God onmogelijk,
want zonder Hem kan er niets bestaan.
 
 
God kan als mens sterven en weer opstaan,
dat heeft voor Hem en na Hem
geen mens, zonder God, gedaan.
 
 
Is er dan geen één ding wat God niet kan?
Ja, God kan niet liegen,
wat ieder mens zonder God dat alleen kan.
 
 
 
 
God zegt over Zichzelf
Ik ben die Ik ben,
Ik zal zijn, die Ik zijn zal. 
het is onmogelijk dat de mens
uit zichzelf die God kent. 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten