zondag 17 november 2013

 
Hoe gevaarlijk of veilig is het?
 
 
 
Hoe gevaarlijk is het leven
zonder God op deze aard.
Je kunt jezelf daarvan
geen seconde geven,
waarin dat op eigen kracht
kan worden bewaakt.
 
 
 
 
Hoe gevaarlijk is het te denken;
ik knap mijn eigen dingen wel op.
zonder daarbij aan God
 aandacht te schenken,
want Hij bepaalt je leven
wanneer dat begint en
zonder je eigen wil dat stopt.
 
 
 
 
Hoe gevaarlijk is het
een weg over te steken
zonder dat men daarbij niet kijkt,
komt er geen gevaar mij daar tegen,
waaraan mijn ziel
en lichaam dan zonder God bezwijkt.
 
 
 
 
Hoe gevaarlijk is het,
om in een voertuig te zitten,
waar geen remmen in werken,
Is het niet nog gevaarlijker
om God, die jou hier doet bestaan
aan Hem niets daarvan te laten merken?
 
 
 
 
Veilig in Jezus armen
veilig aan Jezus hart,
zijn de woorden van een mens
die zich door God laat omarmen,
wetende door Hem klopt mijn hart.
 
 
 
 
Veilig is het in dit aardse bestaan,
als je geheel op God kan vertrouwen,
dat doet Hij door
Zijn Woord en Geest je verstaan,
waardoor je in Hem gelovend
op Zijn fundament kan bouwen.
 
 
 
 
Veilig is het in het uur van je dood,
Hij heeft die voor jou overwonnen,
Ook daar redt Hij jou uit de nood,
heeft die ver voor jouw tijd verslonden,
Vrede en vreugde is dat dan je deel,
wanneer je jouw geest in Zijn hand beveel!
 
 
 
Soli Deo Gloria!  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten