woensdag 13 november 2013

 
Kiezen is het van Gods wil verliezen!
 
 
 
 
Geen keus is mij gelaten,
om te kiezen voor mijn plaats op aard, 
en in welke moeder mij heeft gebaard.
Geen keus is mij gelaten
voor het land waar ik bij hoor,
ben ik tegen mijn komst hier of ben ik er voor.
 
 
 
Geen keus is mij gelaten,
om als baby te zijn gedoopt.
Daardoor is mij geen keus gelaten,
of God bestaat als ik in Hem gelooft.
Hij was eerder met Zijn daad,
als dat ik dit nu door Hem versta.
Kon ik mijn dag bepalen,
waarop ik geboren ben,
kan ik mijn eind bepalen,
als ik geloof dat ik van Christus ben?
 
 
 
Geen keus wordt mij gelaten,
als Gods liefde in mij woont,
Geen vrees wordt mij gelaten,
als God mij met Zijn genade beloont.
 
 
 
Wie meent zelf te kiezen,
om te gaan of te blijven staan,
heeft nog niets begrepen wat
Abraham deed, door Gods bevel te verstaan,
om naar het land
 waarheen God hem wijst te gaan.
 
 
 
Wie God niet erkent als Hij die verkiest,
verstaat het niet waarom Jezus Gods Zoon
voor verkeerde keuzes van mensen,
zijn leven in de dood verliest.
Maar de mens die door
Zijn Woord en Geest dat verstaat,
die is het, dat alles wat God wil
aan Hem overlaat!
 
 
 
Soli Deo Gloria!


  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten