maandag 11 november 2013

 
Bidden in verleiding...
 
 
 
Laat mij Heer' niet vluchten
van Uw uitgestoken hand,
waarin liggen de vruchten,
gekomen van Uw plant.
 
 
 
Laat mij Heer' niet zakken,
in de poel van het verderf,
laat mij Uw uitgestoken hand pakken,
voor dat ik daar in sterf.
 
 
 
Laat mij Heer' niet dwalen
in het uitgedroogde land,
wil mij daar uit komen halen,
door Uw reddende hand.
 
 
Laat mij Heer' niet kiezen,
voor mijn eigenbelang,
Laat mij het van U verliezen,
U die mij verlossen wil van die slang.
 
 
Laat mij Heer' verbonden blijven
aan de belofte die U mij gaf,
door Uw Naam op mij te schrijven,
want Uw liefde neemt niemand mij af.
 
 
Laat mij Heer' in U geloven,
daar waar Uw Naam wordt ontkend.
Laat mij daar Uw Geest niet doven,
maar getuigen dat U mijn Vader bent.
 
 
 
Laat mij Heer' Uw Naam loven,
daar waar men Uw Naam bestrijdt,
Laat men de eer van Uw Naam niet beroven,
maar dat ik U daar zal bidden;
 bekeer ons, want nu is er nog tijd!
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten