dinsdag 12 november 2013

Hoe word ik...
 
 
 
 
Hoe word ik een bedrieger,
zoals Jacob dat eens werd?
Ik die Gods Naam mag dragen,
die Hij in de doop op mij heeft gezet.
 
 
 
Jacob ontving het eerst geboorte recht,
maar deed dit door zelf slinks te handelen,
Totdat hij met God daarover vecht
en daarna mank verder moest wandelen.
 
 
 
Ook kreeg hij zo jaren daarvoor,
de vrouw die hij niet vroeg,
maar daar wist hij ook een trucje voor,
zodat hij toch kreeg waar hij het eerst om vroeg.
 
 
 
Hoe word ook ik als een bedrieger gevonden?
Is dit het, zeggen wel in God te geloven,
maar de werken daaraan verbonden
die heb ik opzij geschoven
en geef mijn eigen invullingen daaraan?

 
 
God maakt Zijn Woord waar,
Hij heeft Zijn Naam nog op mij gelaten,
mijn mond en mijn verstand bevestigen dat.
maar mijn daden bleven alleen bij praten,
omdat ik daar geen lust in had.
 
 
 
Een christen hoef ik niet te worden,
want door Gods daden ben ik dat al,
Ik moet door mijn daden een leugenaar worden,
dat kan alleen als ik aan Jezus kruisvoeten val.
 
 
 
Heer' U bent voor mij geworden,
schuldig aan de leugens die ik doe en deed.
U bent daarvoor niet van het kruis af gekomen,
maar onder Gods recht voor mij de dood in gegaan.
Daardoor ben ik een leugenaar geworden
en ben ik zonder leugens, met U,
uit de dood opgestaan. 
 
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten