woensdag 20 november 2013

Hoe dichterbij...
 
 
 
Hoe dichterbij de Heere,
des te groter zielevreugd,
om mij geheel tot Hem te keren,
dat maakt mijn hart verheugd.
 
 
 
Hoe dichter onder Zijn vleugels
hoe vaster zijn de teugels,
waar Hij mij mee leidt en leert,
mijn zinnen naar Zijn zin zich keert.
 
 
 
Hoe dichter bij Zijn Woord,
hoe meer ik van Hem hoor,
de weg die ik moet gaan,
Hij maakt mij daartoe bekwaam.
 
 
 
Hoe dichterbij het einde
met Jezus aan mijn zij,
hoe meer ik mij zal verblijden
en zeker weet, Hij beveiligt mij!
 
 
 
Hoe zwaar is dan de strijd,
als ik die alleen moet strijden,
des te meer ben ik verblijd,
als mijn Overwinnaar mij daarin leidt.
 
 
 
Hoe dichter bij de overwinning,
des te groter wordt mijn God,
ik zal met blijdschap en aanbidding,
Hem loven in mijn vreugde lot.
 
 
Hoe lang zal het nog duren,
God weet alleen mijn tijd,
nu tel ik nog de uren,
maar straks loof ik Hem in eeuwigheid!
 
 
 
Soli Deo Gloria! 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten