dinsdag 19 november 2013

Smeekbede om hulp 


melodie: psalm 141


1. Heer' laat mij nu in stilte komen,
om door Uw Geest naar U geleid,
mijn hart geheel aan U gewijd,
Uw Woorden in mij mogen wonen.


2. Geen woord van mij kan evenaren,
aan 't Woord waarmee U tot mij spreekt,
waardoor de weerstand in mij breekt,
en Satans woede laat bedaren.


3. Uw Woord ontdekt in mij de zonden,
die door mijn daden zijn verricht.
Die brengt Uw Geest in mij aan 't licht.
waar schuld aan Uw bloed wordt gevonden.


4. Geen ding laat U mij niet vergeten,
dat ik U niet verborgen houd,
waar ik op U niet heb vertrouwd,
maar dacht het zelf beter te weten.


5. Maar Heer' laat mij daar niet bij blijven,
want U Heer' heeft mijn schuld voldaan,
waar U het kruis werd aangedaan
ja, al mijn schuld op U liet schrijven.



6. Uw recht o Heer' heeft U verkregen,
door wat U deed wat God U vroeg
mijn schuld van mij die U verdroeg,
schonk mij gena' om eer te geven.


7. Bewaar mij Heer' nu voor de zonden,
die mij hier nog zo vaak beknelt,
wees Heer' daarvoor mijn Sterke Held,
mijn dank daarvoor bij U gevonden.


Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten