vrijdag 29 november 2013

Gods recht in genade!
 
 
 
Als ik Gods genade
in Christus mis,
dan is er in mij
geen vrijmoedigheid
om tot God
 te kunnen komen.
Ja dan mis ik het leven,
dat Hij voor mij is.
 
 
 
Als ik Gods genade
in Christus mis,
dan leef ik
nog midden in de zonden.
Want God die in Christus
barmhartig en rechtvaardig is,
heeft aan Hem,
Zijn genade,
voor mij, verbonden.
 
 
 
Als ik Gods genade
in Christus mis,
dan wordt er in mij
geen geloof in God gevonden.
Dan ben ik een mens
die zich in alles
aangaande God
en Zijn Woord,
zich dodelijk vergist.
 
 
 
Als ik Gods genade
in Christus mis,
dan is mijn leven
op aarde gewis
ten dode opgeschreven.
Dan zal er voor mij
eeuwig geen genade
meer wezen.
 
 
 
Maar God die in Christus
mij genadig is,
geeft mij vrijmoedigheid
door het geloof in Hem, 
om tot Hem
 te kunnen komen.
In Christus dood en opstanding
heeft Hij dat zo ook aan mij
in genade gegeven.
Hij is mijn alles
in dood en leven!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten