vrijdag 29 november 2013


Gebed om te verstaan.


melodie: psalm 100



1. Ik roep tot U in mijn gebed
verlos mijn ziel, ja Heer' en red,
mijn leven uit Uw vijands hand
en laat dat zijn aan U verpand.



2. Laat door Uw Woord en Geest mij zien,
zodat ik hoor wat ik verdien,
ja zonder dat Uw Geest mij leidt
ben ik niet aan U toegewijd.



3. Geef mij een hart dat naar U vraagt,
doet wat U zegt, Uw Woord verdraagt,
mijn eigen wil en wet niet doe,
maar aan U vraag hoe 'k U ontmoet.




4. Uw Woord schrijft voor de goede raad,
waardoor ik op Uw wegen ga,
gehoorzaam als een kind dat doet,
dat weet wat Vader doet is goed.




5. Het kruis wat ieder mens veracht,
daar waar Uw Geest mij tot U bracht,
toen U Heer' voor mijn schuld daar hing,
zo kwam U bij mijn ziel erin.




6. Dat brengt mij Heer' tot groot berouw
en door Uw liefde U vertrouw,
geen Satan komt daar tussenin,
nu 'k weet dat U voor mij daar hing.




7. Blijf bij mij Heer' op deze weg
en laat mij doen wat U mij zegt,
Dan looft mijn ziel met hart en mond,
dankt U tot aan Uw wederkomst.





Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten