donderdag 28 november 2013

Het is de Mens...!
Het is de mens, die in mij praat
door middel van Satan mij raadt en
zwijgt over God en Zijn wet,
wanneer wordt die nu eens buiten je gezet.
Het is de mens, die tegen mij spreekt
houd nu eens op met je gepreek,
je wordt iedereen tot een last,
schrijf het op voor jezelf,  zet het in de kast.
Het is de mens, die van God niets moet
hij vindt zonder God gaat het ook goed,
vrij van Gods wet kan Hij doen wat hij wil,
houd daarom op over God en zwijg stil.
Het is de mens, die God tegenstaat
hij wil dat hij uit zijn leven gaat,
Gods wet binden hem aan banden,
die hij met Gods wet,´t liefst wil verbranden.
Het is de mens, die de ander verleidt,
ben jij nog van God, dat is uit de tijd,
kijk nu eens goed om je heen,
hoe velen laten God niet alleen?
Het is God in de Mens, die door Zijn Geest
in mijn boze hart, mij tegenspreekt,
Zijn Recht en Waarheid daar openlegt,
mij voor Hem laat kiezen, wat Hij in mij zegt.
Het is die Mens, die mijn vlees aannam
binnen in mijn gesloten wereld kwam,
Hij nam alle weerstand aan het kruis voor mij weg,
Hij laat mij getuigen wat God door Hem, in mij zegt!
Soli Deo Gloria!
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten