donderdag 21 november 2013

Twijfel...


Twijfel is de grootste vijand
van het zeker weten,
Die zich daaraan heeft verpand,
kan in het eigengeloof,
het zeker weten wel vergeten.


Twijfel blijkt daarin het beste uit,
als je de mens duidelijk de vraag eens stelt,
waarop hij het antwoord niet zeker weet,
antwoordt hij dan doorgaans;
Ik geloof van wel,
maar weet hij het wel zeker?


Twijfel brengt veel ellende en leed,
doordat die mens het maar niet zeker weet.
Wie of wat zekerheid men hem dan ook biedt,
dat ziet hij, omdat hij twijfelt, dan niet.


Twijfellaars zijn mensen
die de onzekerheid, trachten te verstoppen.
waarmee ze and'ren en zichzelf verleiden,
om met onzekere antwoorden,
dan maar trachten te foppen.


Twijfel niet, geloof oprecht,
op grond wat Gods Geest
in Gods Woord ons zegt,
het ongeloof brengt je in de twijfel terecht.



Ik geloof in God maar ik twijfel
of Hij mijn zonden heeft vergeven,
Is dat geloof dan wel oprecht,
want bij God kan je met twijfel niet leven. 


De moordenaar twijfelde niet,
om aan Jezus, hangende aan het kruis, te vragen,
gedenk mij Heer' als U komt
daar waar U naar huis wordt gedragen.
Heden gaf de Heer' hem het recht
om voor eeuwig bij hem te wezen,
daar was geen twijfel aan van wat Hij zegt,
want God doet dat door Jezus volbrachte wet.
Laat de twijfel dan maar niet blijven bestaan!
want zeker weten, dat komt alleen bij God vandaan!


Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten