zondag 10 november 2013

 
Geloof met de daarbij behorende werken!
 
lezen Jac. 2: 14-26
 
 
Laat anderen van mij getuigen,
hoe waar Uw Woord in mij begonnen is.
Daar ik onder hun lasten heb willen buigen,
mijn bijstand in hun noden niet wordt gemist.
 
 
 
Maak Heer' dat ik gewillig werk,
onder de lasten van Uw eigen kerk,
Niet wachten zal voor dat men mij zal vragen,
hen te helpen om de last van hun te dragen.
 
 
 
Het geloof van God gekregen,
heeft geen vrijblijvendheid gegeven,
God laat ons juist daardoor werken,
met daden die de and'ren merken.
 
 
 
Geloven doet de Satan ook,
maar wil God tegenwerken,
waarmee de mens door hem bestookt,
geen Godsvrucht daaraan zal merken.
 
 
 
God roept ons op als bij Abrahams daad,
waar hij met Izak naar het altaar gaat
of zoals Rachel eens het risico nam,
en zorgde dat de bespieder bij Jericho ontkwam.
 
 
 
Maar nergens is er zoveel vrucht gevonden,
als bij Jezus die aan het kruis werd gebonden,
Hij bleef in God geloven met de daarbij behorende werken,
om voorgangers ons te leren in Hem te geloven
en Zijn wil te doen in al Gods kerken.
 
 
 
Soli Deo Gloria!   

Geen opmerkingen:

Een reactie posten