vrijdag 29 november 2013

Met eerbied en ontzag!



Schep Heer' in mij een teder hart,
dat zich bevindt in grote smart,
waardoor het smekend' aan U vraagt,
of mij het recht in Christus wordt verklaard.



Herschep in mij een vaste geest,
die door Uw kracht wordt onderhouden,
drijf uit mij weg twijfel en vrees,
laat mij alleen op U vertrouwen.



Ach, laat mijn hart van U mogen verlangen,
dat het wederkerig antwoord geeft,
 omdat het Uw liefde mocht ontvangen
 die wederkerig vreugdevol wordt beleefd.


Laat mijn ziel hier niet verkwijnen,
daar waar ik U verlaten heb,
laat Uw licht blijvend in mij schijnen,
waardoor het niet komt in Satans web.


Leg Heer' Uw Woord mij op de lippen,
waardoor er geen dwaasheid wordt gezegd,
laat geen ijdelheid uit mijn mond ontglippen,
maar dat met eerbied Uw Woord wordt uitgelegd.


Soli Deo Gloria









Geen opmerkingen:

Een reactie posten