maandag 4 november 2013

Zelf doen?

De mens in al zijn ijdelheid,
is niet tot afhankelijk zijn bereid,
zal eerst zelf proberen,
juist wat niet kan, zonder de Heere.
 
 
 
De mens meent dat hij het begrijpt,
hoe hij de zaken aan moet pakken,
maar als het onmogelijke dan blijkt,
dan laat hij de moed net zo snel zakken.
 
 
 
De mens beheerst zijn beperking maar slecht,
daarvoor juist ten dode toe strijdt of vecht.
Maar als hij het ten laatste op moet geven,
dan vraagt hij al snel, wie helpt mij even.
 
 
 
De mens in zijn kracht vraagt niet naar God,
want hij strijdt en vecht voor zijn eigen lot.
Maar komt het moment van sterven dichterbij,
dan vraagt hij aan God, Heer' helpt U mij.
 
 
 
De Mens Jezus aan het kruis vraagt aan God,
Mijn God, Mijn God waarom hebt U mij verlaten.
Hij wist dat God alle mensen schuld,
op Hem, Zijn eigen Zoon had gelaten.
 
 
 
Die Mens en God hadden wel de macht,
om zonder mensen op eigen kracht,
alle tegenstanders van hen te doen sterven,
maar wilde voor hen in Zijn dood het leven verwerven.
 
 
 
Mens bezint voor u begint,
om zonder God verder te leven.
Vraag naar de Geest kracht van de Heer'
Hij wil doen wat jezelf niet kan,
jou uit handen nemen.
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten