vrijdag 8 november 2013

Leren danken!
 
 
 
Leer mij Heer' tot U te nad'ren,
in mijn dank aan U voor wie U bent,
gehoorzaam aan de leer der vaderen,
die mij geleerd hebben,
hoe ik mij naar U wend,
Laat Heer' dit gebed tot U gedaan,
door Uw roepstem worden verstaan,
en mijn dankwoorden tot U zend.
 
 
 
 
Leer mij Heer' Uw Naam te danken,
want zonder U Heer' kan ik dat niet.
Dan blijven mijn woorden holle klanken,
maar door Uw Geest zijn zij dat niet.
Laat mijn hart wat onrustig is,
toch in zichzelf niet blijven zoeken,
leer mij wat ik daar in mis,
door Uw onderwijs hoe ik mij niet vergis.
 
 
 
 
Leer mij Heer; Uw woorden te herhalen,
pleitend op wat U heeft gezegd,
daardoor kan ik U mijn dank betalen,
anders komt mijn dank niet bij U terecht.
laat mijn ziel niet in het duister,
van mijn eigen dwaas verstand,
geef een oor dat naar U luistert
Houd mij vast aan Uw hand.
 
 
 
Leer mij Heer' het tegenwerken
wat ik vaak doe, nu af.
Laat mij Uw wil in mij merken,
weest U voor mij een stok en staf.
U vraagt aan mij geen zoete woorden
waarnaast ik mijn eigen wil blijf doen.
Maar U verwacht daden bij mijn woorden
die aan Uw wet kunnen voldoen.
 
 
 
Leer mij Heer' het geloven,
wat door Uw Geest alleen maar kan.
Dan komen mijn woorden van boven,
en van niemand anders dan.
Neem weg al wat U tegenstaat,
dat anderen ook kan schaden,
Neem Heer' door Uw liefde bij mij de maat.
dan is mijn oprechte dank voor Uw daden.
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten