vrijdag 15 november 2013

Hoe vaak...


Hoe vaak zijn wij geïrriteerd,
over dingen die een ander niet deed lukken,
waardoor een ander zich dan verweert,
niet bereid te zijn voor God en elkaar te bukken?

Hoe vaak moet ik nog leren,
om mij niet tegen zo iemand te keren,
het zou mij veel beter staan,
als ik niet zo tegenover hen was gaan staan.

Hoe vaak moet een ander mij verdragen,
als ik niet bereid blijk te zijn, zijn wil te doen.
Moet de ander zich dan ook geïrriteerd gedragen
en ik weer gaan klagen over zijn onfatsoen?


 Hoe vaak zal dat nog moeten gebeuren,
dat mij dat weer telkens overkomt,
dat ik een ander wel zou kunnen verscheuren,
omdat men niet opkomt voor mijn kant?


 Hoe vaak heeft Christus niet verdragen,
de haat en  grote tegenstand,
omdat Hij hun zonden weg wilde dragen,
maar geïrriteerd, wezen zij dat aan de kant.

Hoe vaak moet ik het nog horen,
voordat ik zal geloven wat Hij zegt,
dat Hij voor tegenstanders is geboren,
die niet wilden doen wat God zegt.

Heer' U wilde het niet anders doen,
dan wat Uw Vader aan U vroeg
en dat U dit niet deed voor het fatsoen,
want anders kwam het
nooit meer tussen God en mij,
van wat bij mij verkeerd was, weer recht.

Soli Deo Gloria!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten