woensdag 6 november 2013

 
 
Looft de Heere...


Looft de Heere mijn ziel,
om al Zijn weldaden,
die Hij binnen u heeft gebracht,
waardoor mijn ziel, Hem zegent 
en hulp van Hem verwacht.
 
 
 
Looft de Heere mijn ziel
ja, looft Zijn Heil'ge Naam,
Zegent Hem om Zijn weldadigheden,
 Hij die voor mijn onsterfelijke ziel,
alles wat God in liefde bezat, heeft gegeven.
 
 
 
 
Looft de Heere mijn ziel,
om al Zijn weldadigheden,
waardoor ik voor Hem kniel
ja, Hij die voor mijn zonden
heeft geleden.
 
 
Looft de Heere mijn ziel,
voor Hem die uw krankheid geneest
en al uw ongerechtigheid vergeeft,
dat kwam doordat ik in zonden viel,
maar door Zijn gena' eeuwig leef.
 
 
 
Looft de Heere mijn ziel,
Hij die mij van Satans macht verlost,
wat Hem voor Gods recht
Zijn bloed heeft gekost,
als een lam ter slachting werd geleid.
 
 
Looft de Heere mijn ziel,
Hij die mij nu kroont,
met Zijn goedheid en barmhartigheid,
mijn mond met verzadiging beloont.
en mij zal leiden daar waar Hij woont.
 
 
Looft de Heere mijn ziel,
Hij die uw jeugd vernieuwt
gelijk een arend, die bijna de pletter viel,
Hij die mijn ziel in het leven behield.
Ja looft Hem, om alles wat Hij heeft volbracht!
 
 
 
Soli Deo Gloria!
 
 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten