zaterdag 9 november 2013

In het licht staan
of
in het duister verblijven?
 
lezen: Johannes 1

 
 
Als ik in het duister ben
dan kan daar het licht niet wezen,
dat is een plaats waar ik niets herken,
omdat ik Gods Woord niet kan lezen.

 
 
Gods Woord is het licht,
wat in mijn duisternis is gekomen,
waardoor ik deze woorden schrijf en dicht,
die door Zijn Geest in mij wonen.
 

 
God is een licht,
waar geen duisternis kan wezen,
Zijn lieflijk aangezicht,
is van Jezus Christus af te lezen.
 

 
De duisternis moet wijken,
want daar kan geen schaduw zijn,
wat op Gods beeld zal lijken,
omdat Zijn licht daar niet schijnt.
 

 
God is in de duisternis gekomen,
waardoor het helder licht daar scheen,
bij herders in het veld gaan wonen,
waardoor de duisternis voor hen verdween.
 

 
Jezus heeft in de duisternis gehangen,
van God verlaten om onze schuld,
Hij heeft wat in ons duister is daar vervangen,
met Zijn licht waarmee Gods wet is vervuld.
 

 
God schiep daar waar het duister was,
op aard een helder licht,
nog voor de zon en maan er was,
was daar het eerst Gods licht.
 

 
Soli Deo Gloria!
 
 
 
 
  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten