zaterdag 5 september 2015


Een vreemdganger zijn?

ps. 119
Waar de wereld mij vreemd gaat lijken
moet ik wel een vreemdeling zijn.
Dat zal aan vele dingen bij mij blijken,
daar waar ik om Gods gebod niet kan zijn.


Waar de wereld mij vreemd gaat vinden
moet daar wel een reden voor zijn.
Dat zal blijken waar ik mij laat binden
en waar ik eens was, maar nu niet meer wil zijn.


Waar de wereld mij vreemd gaat vinden,
lijk ik voor velen wel een chaoot,
onsamenhangend vaak niet begrijpend,
van mijn gezelschap dan niet genoot.


Waar de wereld mij vreemd gaat vinden,
is daar waar men mijn taal niet verdraagt,
vorm en inhoud laten zich niet binden,
waardoor men mij ook geen uitleg vraagt.


David werd een vreemdeling bevonden,
toen hij de ark naar Israël terugbracht.
Zou God dat ook zo hebben gevonden,
dan werd Zijn Zoon niet aan het kruis gebracht.

Soli Deo Gloria! 
 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten