zaterdag 19 september 2015


Eigen schuld
door God vervuld.


Mark. 2: 1-17
Luk. 12 : 41-59

Wanneer ik het middel 
voor mijn kwaal blijf negeren,
wordt een dodelijke ziekte 
in mij niet bestreden.


Wanneer ik het middel
voor mijn schuld bij God blijf negeren,
wordt het dodelijk gevolg daarop
in mij niet bestreden.


Wanneer ik de middelen
van Zijn Woord en Geest negeer,
blijf ik tegen Gods wil in onbekeerd,
heb ik Zijn Liefde voor mij afgeweerd.


Wanneer ik van Zijn middelen
wel heb geweten, maar niets heb gedaan,
 moet ik onder dubbele slagen
daarvoor rechtvaardig verloren gaan.


Maar nu ik Gods Middelaar, Zijn Zoon
door Zijn Woord en Geest heb aanvaard,
ben ik door Gods Liefde voor eeuwig bewaard,
om Hem de dank, lof en eer te bewijzen.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten