woensdag 16 september 2015

Spreken is zilver, zwijgen is goud.




Een gesprek tussen twee.

Wees je bewust met wie je spreekt
en wat je zegt!


Weet je

Een wereld vol mensen , doet mij soms verlangen
naar een wereld zonder mensen.

Waarom dan?

Nou weet je,

Een wereld zonder mensen, 
voldoet dan aan mijn wensen.

Meen je dit en geloof jij dat?

Nee, maar wat mensen hier van mij wensen
en ik ook van hen verwacht,
dat is soms nogal wat en dat wordt ik
best wel eens zat.

Noem dan is wat, wat is dit?

Ja, dit bedoel ik nou, 
dan kan ik alles hardop zeggen zonder na te denken
als jij niet naast mij zit!

Achterdochtig vind ik dit!

Nu vergeet je dat ook ik naast jou zit, ja
dat er velen zijn zoals jij en ik
en wiens geweten is hierin deze zuiver wit?

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten