dinsdag 1 september 2015



Gebed om bekering.

Jer. 31:18

Heer', leer mij zwijgen
om eerst antwoord van U te krijgen
op de vragen, die U mij stelt,
alvorens ik wat aan U of van U vertel.

Heer', leer mij wachten
om geduld te kunnen betrachten
op de momenten, die U voor mij kiest,
voordat ik mij in ongeduld verlies.


Heer', bevrijd mij van het automatische,
alsof U altijd wel bij mij zult zijn,
waardoor de strijd om vergeving verslapt
en ik gemakkelijk van de ene zonde in de andere stap.


Heer', wilt U mij bekeren,
omdat ik dat zonder U niet wil of kan,
zodat ik Uw geboden zal leren
en U en mijn naaste zal liefhebben dan.


Heer', leer mij gehoorzaam te wezen,
juist op de tijd, dat U tot mij spreekt,
waar door Uw Geest Uw Woord wordt gelezen
en ik weer aan iets anders dacht of keek.


Heer', wast U mij de oren en spoelt U mijn mond,
zodat ik kan horen en spreken de woorden,
die U door Uw Liefde nog tot mij zond,
waardoor ik door U opnieuw wordt geboren.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten