woensdag 23 september 2015

Spreek slechts één woord en mijn knecht zal genezen zijn



Jezus alleen?

Math. 8: 13-18

Jezus alleen
bij mijn verstand
versta en zie ik niet.
Want daarmee
bepaalt mijn eigen ik,
hoe ik mijn leven
met Hem zie.


Jezus alleen
bij mijn verstand,
dat is Jezus niet.
Want daarmee
bepaal ik Zijn gebod
hoe ik dat zie,
niet de liefde van God.


Jezus alleen 
bij mijn verstand,
dat is Jezus niet.
Daarmee bepaal ik
de ruimte van Zijn gebied
hoeveel ik Hem geloof
voor zover ik dat zelf zie.


Jezus alleen
bij mijn verstand
dat is Jezus niet.
Ik pak Hem dan bij de hand,
daar waar ik het niet zie,
maar dat is bij mij niet 
Zijn gehele gebied.


Jezus alleen
in geheel mijn wezen,
spreekt en doet 
zoals de hoofdman dit zegt,
Heer', spreek één woord
en mijn knecht
is genezen.


Jezus alleen
vindt zo'n geloof
in geheel Israël niet,
dat is wat mijn hart,
nu van Hem
verstaat en doorziet,
nu hoor ik pas Zijn stem.


Jezus alleen
in heel mijn wezen,
daar zal Hij in mijn 
hart en verstand,
Zijn beslissingen nemen,
waaraan ik gewillig geheel en al
gehoor en uitvoering geven zal.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten