vrijdag 4 september 2015


Komt het goed?

Ps.105 en 138

Wanneer  wij ons doel willen bereiken,
maar Gods Woord spreekt ons daarin tegen,
gaan wij soms langzaam of snel,
onze eigen methodes bekijken en menen wij 
op onze manier komen wij er ook wel.


Wij knopen de losse eindjes zelf aan elkaar
en zeggen, God is liefde dus Hij vergeeft het maar.
Woorden zijn maar woorden het gaat om de daad,
het is maar hoe je het ziet of daarover praat,
maar als het niet klopt, dan is het vaak te laat.

Maar Jezus volgen op Zijn weg naar het kruis,
lukt niet andersom, dan kom je niet met Hem thuis.
Vraagt naar de Heer' en Zijner sterkte,
Hij is het die uw weg en heil bewerkte,
zoekt daarom eerst Zijn aangezicht
en vraag Hem hoe het werk door Hem wordt verricht.

De weg van Hem gaat vaak zoals wij niet willen,
het verstand en het gevoel kunnen niet wachten
om onze lusten en honger te stillen,
ook al zoeken wij er naar, dagen en nachten.
Gods weg is geen weg van vermaak of begeren,
maar een weg waar wij ons naar Zijn wil moeten keren.

Als ik omringd ben door tegenspoed,
als vluchteling al vluchtende bezwijken moet,
dan ben ik op Zijn afhankelijke wegen,
daar spreekt Hij mij in al mijn doen tegen.
Want wie Zijn wil in Jezus Christus doet,
gelooft Hem zeker en weet met mij, het komt goed.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten