vrijdag 11 september 2015


Steen of vlees?

Ezech: 11:19


Zoals een beeldhouwer
zijn beeld voor ogen houdt,
zo stelt God de Schepper als Vader
in Zijn Zoon, die Hij aanschouwt,
zijn kinderen hier voor ogen.
Werkt naar Zijn plan dat Hij bouwt,
met hen die in Zijn Zoon geloven.


Het weerbarstig materiaal,
zal menig kunstenaar vermoeien.
waarvan het afval allemaal,
hij tijdens zijn zware werk,
gelijk een berg zag groeien.
Zo werkt God aan Zijn Kerk,
die eens volmaakt zal bloeien.


Het is een kunstenaar een lust,
om tijdens zijn zware werk,
zijn beeld te gaan herkennen,
Zo vermaakt zich ook een vader,
die zijn zoon in hem herkent,
Zo werkt Gods Zoon aan Zijn Kerk
naar het recht van Gods genade.


Eens ziet de kunstenaar zijn werk,
met hen die dat aanschouwt.
Weggewerkt is eens het valse werk,
wat hem niet heeft vertrouwd.
Onbevlekt ziet God ook eens Zijn Kerk,
wat Hij Zelf in Christus nog onderhoudt,
Zijn lichaam en bloed aan toevertrouwd.


Mij Heiland nam mijn stenen hart,
dat voor God niet wilde buigen.
Door Zijn lijden in bittere smart,
kreeg ik van Hem een vleese hart,
waar ik Hem eeuwig dank voor zal betuigen.
God ziet in Hem, mij voor geen steen meer aan,
maar als Zijn even Beeld weer eeuwig voor Hem staan.


Soli Deo Gloria! 






Geen opmerkingen:

Een reactie posten