dinsdag 1 september 2015

Gods recht in genade!

1 Kon. 2
Joh. 15:10
Joh.19:30

Indien ik Gods gebod niet houd,
zo verblijf ik niet in Zijn liefde,
dan leef ik mijn leven, zonder God
een leven waar ik op mijzelf vertrouw.


Indien ik Gods gebod overtreed,
zo blijf ik voor God
als een wegwerpgelijk kleed,
die wel van Hem weet, maar Hem zo bespot.


Indien ik naar Gods geboden niet hoor,
terwijl Hij tegen mij sprak,
al zing ik dan in het mooiste Konings koor,
ben ik het die met Hem brak.


Indien ik niet ben zoals God dat wil,
terwijl Hij mij dagelijks nog onderwijst,
dan komt er gewis eens een moment,
dat ik Hem wel, maar Hij mij niet kent.


Indien God een God van liefde is,
dan weet ik van Hem, dat ik dat niet ben.
Maar God die zich in Zijn Zoon niet vergist,
is mijn God, wiens recht in genade voor mij,
Hij in Jezus Christus, Zijn Zoon heeft (h)erkend.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten