zaterdag 26 september 2015



Van 'kleed' verwisselen!



Het kleed van mijn leven,
schiet een heel eind op,
daar is nog geen stop aangegeven,
Maar dat deel wat achter mij ligt,
is geen gaaf en schoon gezicht,
vol met valse stukken bezet
en met veel fouten geweven,
waar duidelijk uit blijkt
dat ik niet op het aan mij van God
aangegeven patroon heb gelet,
velen keren mijn eigen draad
en draai daar aan heeft gegeven.
Het gelijkt op een modern schilderij
met veel bonte wanordelijke kleuren,
wat zal moeten worden uit gelegd
over wat er op dat moment 
naar mijn zin moest gebeuren.
Het is een kleed waaraan
niemand het begin of het eind
daar van weet, maar zeker weten,
waar men de voeten op veegt.


Geheel anders was het kleed,
dat Jezus hier heeft gedragen,
dat men bij 't kruis van hem deed
maar niet in stukken sneed,
omdat het meer waard was
dan Zijn leven hier op aarde,
dat kleed had voor velen van hen
die dat deden nog enige waarde.


O Heer bedekt mij met de mantel
van Uw gerechtigheid in genade,
want u nam aan het kruis
mijn waardeloos 'kleed',
dat heeft voor God Uw Vader
geen enige waarde.
waar ook niemand iets voor geeft.
Laat mijn leven één getuigen wezen
van wat U Heer' aan mij gaf,
waardoor U de lof wordt gegeven,
die zo Eerwaardig bij U past.


Soli Deo Gloria! 


Geen opmerkingen:

Een reactie posten