woensdag 23 september 2015



Een richting volgen!

Ps. 1 t/m 150

Zou ik geen vreugde aan Gods wet beleven,
dan verstaat mijn hart de Psalmen niet,
die Gods Woord en Geest mij heeft gegeven
van het eerste tot het laatste lied.


Zou ik alleen mijn liederen zingen,
waarin mijn gevoel de boventoon voert,
dan versta ik nog niet de goddelijke dingen,
hoe God mijn ziel daarmee aanroert.


Zou ik mijn God een dienst bewijzen
met mijn werken alleen,
dan kan ik niet eeuwig bij Hem verblijven,
moet ik aan het einde ergens anders heen.


Zou ik geen lust en geen begeren
hebben in de Psalmen van de Heer der Heren,
dan weet ik van Zijn Liefde niet genoeg,
hoe Hij mijn schuld aan het kruis wegdroeg.


Zou ik niet luisteren naar het zingen,
wat zij op weg naar de Hof eens deden,
dan weet ik nog te weinig van de dingen,
waarvoor Hij aan het kruishout heeft geleden.


Heer', leer mij alleen Uw woorden zingen
door de Liefde van Uw gebod,
 laat mij, mij niet in alle bochten wringen,
en volg en loof ik alléén mijn God.


Soli Deo Gloria! 


23-09-2015

Geen opmerkingen:

Een reactie posten