zaterdag 12 september 2015


Weerspiegelen!


Loop ik van een spiegel weg,
dan ben ik mijn beeld snel vergeten,
dat ik voor de spiegel staande 
tegen mijzelf heb gezegd,
dit of dat moet netter of anders
dat liet de spiegel duidelijk weten.

Blijf ik voor de Spiegel* staan,
die God mij heeft gegeven,
dan leer ik door Zijn Woord en Geest verstaan,
dat ik zonder God niet kan leven,
loop ik onachtzaam daar vandaan,
kan God mij niets vergeven.


Heb ik nooit voor de spiegel gestaan,
dan heb ik mijn beeld niet bekeken.
Hoe zou ik weten wat er verkeerd is gegaan,
waar moet ik mee worden vergeleken?
Maar met wat de Spiegel* mij bekend heeft gemaakt,
weet ik nu waarom ik met Hem, Adam moet heten.


Een ieder die nu ook van de Spiegel* weet,
raad ik aan daar  ook voor te blijven staan,
zodat men met mij nooit meer vergeet
wat een leed dat beeld Hem is aangedaan
door de zonden, die wij van ons weten
zullen wij Zijn Beeld in ons beeld nooit vergeten.


Hij ziet niet alleen mijn beeld,
maar vooral de binnenkant van mij aan,
waarin Hij van mij ziet, hoeveel leed
ik Hem en mijn naaste heb aangedaan.
Zijn Spiegel* verbergt daar niets van mij,
Hij neemt mijn zonden weg, 
Zijn vergoten bloed maakt mij zonden vrij.

Soli Deo Gloria! 

* Gods Woord en Geest





Geen opmerkingen:

Een reactie posten