donderdag 24 september 2015

Voorwaarden vooraf?



Zou ik voorwaarden stellen
aan het afgeven van mijn naam en adres?


Tegen wie zegt Jezus
wat en wie Hij is?


Math. 16: 15-18
Joh. 19: 5,  21: 15-17


Een mening over Jezus geven,
is van de mens uit altijd gekleurd,
door verschillende meningen vindt men
 over wat er voor Zijn kruisdood,
van Hem werd gezegd of is gebeurd.
Had Petrus het eens bij het goede end',
toen zei Jezus; dat zijn vlees en bloed 
maakten hem dat niet bekend,
maar Zijn Vader in de hemel.


Jezus verbood hun toen nog te zeggen,
wie Hij was, dat kon 
Pilatus bij Zijn kruisdood pas
toen hij in Hem een onschuldige zag,
ging het alleen nog daarom,
wie er van Jezus en hij,
de enige echte Overwinnaar was.


Toen sprak hij de woorden,
Zie de Mens!
Later aan het kruis bevestigde hij dat,
dat Hij de Koning der Joden was.


Bleef Zijn Naam en adres
door Zijn Woord en Geest mij zo onbekend,
dan kon ik naar Zijn Waarheid 
tegen Hem niet zeggen,
wie Hij is en van wie ik er één ben.
Dat werd mij eerst duidelijk toen ik door
Zijn Woord en Geest zag en verstond,
dat ik de dood schuldig was, wie
Zijn Naam als onschuldige niet had erkent.


Aan zulk een zondig mens
maakt de Mens Jezus Christus,
Zijn Naam en Adres,
zijnde de Verlosser van God gezonden
voor verloren zondaren bekend.
Waardoor de verloste zondaar,
het van Zijn Geest ontvangen dank- en loflied,
van Gods Liefde tot Hem zendt.


Maakt de mens zijn naam en adres niet bekend?
Wie zwijgt stemt toe
of wordt als Petrus van het ontkennen niet moe.
Maar nu ik Gods Naam en Adres door Hem erken,
laat ook ik mijn naam en adres Hem niet onbekend,
spreek en word ik door het loven en getuigen
van Zijn onvolprezen Naam, niet moe!


Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten