zaterdag 5 september 2015




Mede verantwoordelijk zijn!

Rom 7:14
Rom. 8

Wanneer de wet Geestelijk is,
dan kan ik Gods wet 
zonder Zijn Geest die niet verstaan.
Ook al heb ik deze leren lezen,
zal ik pas zondaar kunnen zijn,
door het geloof in Een 
die aan Gods wet heeft voldaan.


Maar Gods Geest heeft mij
de wet van God doen verstaan,
waardoor het Woord van God
voor mij is open gegaan.
Zo ben ik door Hem niet meer vrij,
van de zonden in en door mij.
verantwoordelijk komen te staan.


Gods Geest is het die mij,
verantwoordelijk stelt voor mijn zonden,
die door Zijn verklaring van Gods Woord
in Jezus verzoenend bloed zijn gevonden.
Zo werd en blijf ik door Woord en Geest
aan de eis en de liefde in vervulling
van Gods wet verbonden.


Zonder Gods Geest blijf ik onbekend
van de schuld door mijn zonden.
Mijn verstand verbonden aan mijn lichaam,
heeft door het lezen in Zijn wet,
mij wel schuldig bevonden,
maar laat mijn schuld zonder Hem
onbetaald, tegenover Gods liefde, 
eeuwig blijven bestaan.


Zonder Gods Geest ben ik er als één 
die zich optrekt aan zijn haren uit het moeras.
Dat verstond ik alleen door Hem pas
hoe Jezus in mijn verdiende plaats,
voor mijn schuld, aan het kruis stierf.
Nu ben ik zoals Hij voor mij toen en nu,
mede verantwoordelijk om te bidden,
met Hem, voor die Zijn bloed nu nog verwierp.


Soli Deo Gloria! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten