donderdag 24 september 2015



Verbinden of verbreken?

Ps. 147

Van het verdeel- en heersgedrag
heb ik geleerd in de voorbije jaren, dat dit niet mag.
Door bittere ervaring, heel veel geleerd
in het onderzoeken, bidden en ervaring,
heb ik mij daar nu steeds meer tegen gekeerd.


Want zolang ik de één en de ander
op die verdelende wijze Gods wil dirigeer
en ik mijzelf daar niet onder wil schikken,
heb ik van het elkander moeten liefhebben
nog helemaal niets geleerd.
Onbekeerd mij tegen Gods wil gekeerd.


Woest en tegenstrevend
heb ik mij verzet tegen Gods Liefdeswet
en daarbij mijn eigen willen doorgezet.
Haat en tweedracht daarmee gezaaid,
waarvan nu de vruchten worden gemaaid.


Gelijk een paard door domheid voortgedreven,
werd mij het bit in de mond gelegd,
waarmee ik door Gods Woord gedreven
mijn dwaze wil en weg werd afgezet.
Gods Geest leert mij nu naar Gods wil te leven.


Verbinden, niet verbreken heb ik nu geleerd
door Hem werd ik met Jezus vergeleken,
waardoor mijn weg werd omgekeerd.
Wie nu zijn mening op mij wil wreken
heeft mij omgekeerd, Gods Liefde mij geleerd.


Soli Deo Gloria! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten