zondag 6 september 2015





Vrede met God
en met
mijn medemens!

Joh.14: 27

Vrede met God is een gunst,
die Hij mij uit liefde schenkt
uit Zijn recht van genade,
door het vergoten bloed van Zijn Zoon,
die Zijn Geest door het geloof in mij brengt.

Vrede met mijzelf is geen kunst,
die kan ik zelf gemakkelijk sluiten,
daarbij verwacht ik van niemand een gunst,
daar houd ik iedereen helemaal buiten
en daar hoef ik niets bij te gebruiken.

Vrede kan er niet worden gemaakt
met God en met je medemens,
waar ik niet mee in oorlog ben geraakt,
zolang zij voldoen aan mijn wil en wensen
totdat er tegenstand uit mij of naar mij ontstaat.

Vrede verdraagt geen tegenstand,
daardoor komt de oorlog van mijn kant,
zodra ik geen tegenstand meer duld,
is die ontstane oorlog wel mijn schuld,
die vrede moet met de ander worden ingevuld.




Mijn vrede geef en laat ik u,
dat zijn Jezus woorden,
door Zijn Geest versta ik nu,
waaraan ik mij gehecht had en nu gehecht weet,
waardoor ik opnieuw in Zijn Vrede word geboren.

  

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten