vrijdag 25 september 2015



Wegblijven?

Joz.7
                   Hand. 4: 32- 5: 16
            Luc: 19: 1-10
          Joh. 6: 22-59


Blijf ik bij mijn Heiland weg
met in mijn oog, een hele kleine zonde,
dan is dit wat Zijn Woord mij zegt,
dat daar de oorzaak van mijn 
eeuwige dood aan is verbonden.


Blijf ik bij mijn Heiland weg
door op Zijn roepstem niet te komen,
dan blijf ik voor eeuwig bij Hem weg,
daarom kwam Zacheus gehoorzaam
tot Hem, vanuit de takken van de bomen.


Blijf ik bij mijn Heiland weg
met al mijn moeite en verdriet,
dan erken ik van Hem,
Zijn lijden en sterven voor mij niet,
en verblijf ik in de eeuwige pijn.


Blijf ik bij mijn Heiland weg
door zelf mijn schulden te betalen,
dan versta ik niet wat Zijn Geest mij zegt,
 de onbekende grote prijs daarvoor alleen
op Jezus bloed kan verhalen.


Blijf ik bij Zijn gemeenschap niet weg,
waar de zijnen hun zonde en geloof belijden
aan Hem, die daar tegen ons allen zegt.
Komt tot Mij, door Mijn lijden en sterven
zal Ik de mijnen van alle schuld bevrijden.


Blijf ik weg,
dan blijven mijn schulden
voor eeuwig de mijne!


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten