zondag 27 september 2015

Zondagsmorgenlied

melodie Psalm 118


1. Laat mij Uw dag met U beginnen,
door U Heer' is mijn ziel ontwaakt.
Uw Geest vervult mijn hart met zinnen,
waardoor de lofzang wordt gemaakt.
De duisternis heeft U doen wijken,
het morgenlicht straalt mij nu toe.
Zo laat U mij Uw liefde blijken,
Uw onderwijs maakt mij niet moe.



2. Wil Heer' mij Uwe krachten geven,
om 't werk te doen dat U behaagt.
Met vreugde mij daarin doen leven
van wat Uw Woord dat van mij vraagt.
Laat Heer' Uw Geest mij dat verklaren,
wanneer ik Uw Woord niet versta,
wil mij voor zwakheden bewaren,
standvastig op Uw weg doen gaan.



3. Leer mij gelovig U te volgen,
juist waar de vijand mij benauwd,
leer mij Uw hulp dan af te smeken,
Uw kracht o Heer' mij daar vasthoudt.
Wendt af mijn ogen van verleiding
behoudt mij voor verkeerde praat.
Wijs mij de weg van Uw bevrijding,
waar ik Uw wil niet op verlaat.


4. Mijn ziel kan Heer', alleen maar leven
door wat U deed voor mij aan 't kruis,
mijn schuld heeft U daar toen gekregen
van God, die woont in 't Vaderhuis.
Gehoorzaam aan Uw Vaders liefde
verloste Hij mij uit de dood.
'k Zal nu met dank Uw Naam verhogen,
Uw Naam Heer' zo oneindig groot!


5. Maak ons Heer' zo nu Uw getuigen
met de talenten die u gaf,
gehoorzaam voor U zullen buigen,
die voor ons opstond uit het graf.
Laar Heer Uw Kerk nu zo vermeerd'ren
de opbrengst die U waardig bent
door zich naar Uw wil te doen keren,
zij U alleen het danklied brengt.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten