woensdag 2 september 2015


Vreemdeling zijn!

Ps. 119:19

Wanneer ik door Uw komst Heer'
ook ik een vreemdeling ben,
dan leg ik mij bij Uwe wetten neer,
waarmee ik Uw recht op mij erken.

Geen plaats is er aan U gelaten
om Uw eigendom te kunnen wezen,
ja de Uwe zijn U zelfs gaan haten,
terwijl U kwam om hun zieken te genezen.

Doden hebt U opgewekt,
zondaren hun zonden vergeven,
door enkele is het opgemerkt,
waarvoor U gaf aan 't kruis Uw leven.

Zou ik geen vreemdeling willen wezen,
terwijl U Heer' dat hier wel wilde zijn,
dan eis ik dat ze mij mijn rechten geven
en zou niet als U de minste willen zijn.

Wanneer ik door Uw komst Heer',
ook ik als U een vreemdeling ben,
dan is dit voor mij het grootste wonder,
als U mij ook tot een volgeling erkent.


Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten