zaterdag 26 september 2015


n.a.v. start winterwerk aan de kerk
Jezus zegt;
Ik ben de Weg de Waarheid en het Leven!

Joh. 14:6

Laatst ontving ik deze link
waarop ik het maken van een viaduct zag.
Dat beeld trof mij diep in mijn ziel,
wetende dat dit vaak mensenlevens heeft gekost,
maar het vernuftige bedachte werk,
bracht mij bij de bijbel,
waar door Woord en Geest,
Gods weg voor zondaren is voorbereid en uitgevoerd.


De pijlers zijn de fundering Jezus Christus
waarop God Zijn Kerk bouwt,
Het oude Testament legt de brugdelen daarop.
De arbeiders, profeten en dienaars werken daaraan.
Het nieuwe Testament maakt het werk af,
zodat de Weg, de Waarheid en het Leven
door zondaren kan worden gebruikt,
om van dit tijdelijke leven daarover
naar het nieuwe eeuwige leven te gaan.

Tenslotte bemerkte ik hoe vaak ik
over zulke overbruggingen ben heen gegaan,
maar nooit of nauwelijks heb stil gestaan
bij wat daar aan werk is vooraf gegaan.
Zo wordt ook vele malen in kinderlijk vertrouwen
voor deze `Weg` gekozen,
zonder er bij stil te staan wat daar aan is vooraf gegaan.

Dat heb ik bij het ouder worden
nu wel gedaan.

Kijk u daar ook met mij nog eens naar om?

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten