zondag 13 september 2015




Onlosmakelijk verbonden.

Joh. 15: 1-8

Ik en de ander
komen tot elkander,
door Jezus Christus onze Heer',
zonder Hem blijven ik en de ander
onthecht van elkaar,
dan blijven wij van ons zelf,
zonder God, de eigenaar.


Ik en de Ander
behoren door Hem tot elkaar,
zoals de rank en de vrucht.
Blijft de één los van de ander,
waardoor de rank,
zonder de vrucht zucht,
zolang dat niet verandert.


Ik en de ander
mogen naar Zijn gebod,
niet los van elkander,
zoals de Drie-Enige God
aan elkaar is verbonden,
daardoor worden er door Hem
bij ons vruchten gevonden.


Ik en de ander
worden door Jezus vlees en bloed,
aan elkander verbonden
en aan de tafel des Heeren
versterkt, vertroost en onderhouden,
wordt die band door ons onthecht,
dan blijft de schuld bij ons gelegd.


Wij en de Ander
horen bij elkander
ontegenspreekbaar waar,
door het kruisaltaar,
dat onze schuld aan Hem verbond,
waardoor God Zijn vruchten vond
op het aan Hem geschonken dankaltaar.



Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten