donderdag 3 september 2015




Waarbij horen?

Joh. 5: 19-47
Rom. 5 en 6

Wanneer ik ergens bij wil horen,
dan hoor ik al gauw er niet meer bij,
omdat men het niet altijd aan wil horen,
wat volgens Gods Woord en Geest
belangrijk is voor u en mij.

Wanneer ik ergens bij wil horen,
dan hoor ik al gauw daarbij,
omdat ik vanuit Gods Woord mag horen,
dat Jezus hier kwam voor u en mij,
want zonder Hem zijn wij verloren.

Wanneer ik ergens bij wil horen,
moet ik kunnen zingen als Zijn koren,
waar de tekst en de toon is aangegeven
om daar gehoorzaam gevolg aan te geven,
wil God geen vals gezang van mij horen.

Wanneer ik ergens bij wil horen,
moet ik eerst een zondaar wezen,
zou ik daar niet toebehoren,
moet ik eerst Gods Woord gaan lezen,
en door Zijn Geest dat leren verstaan.

Door bij Jezus Christus te behoren,
moet ik een kind van Adam zijn,
want zo is Hij hier als Mens gekomen
om de tweede Adam te kunnen zijn.
Waar ik door het geloof in Hem, door Hem
opnieuw geboren, bij Gods kinderen mag horen.

Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten