donderdag 17 september 2015


Horen met mijn hart!

Joh. 3
Rom. 10

Horen met mijn hart
gaat niet via mijn oren,
vreugde en smart,
worden met woorden
van God door Zijn Geest
daar verstaanbaar gehoord,
onsterfelijk geboren.


Horen met mijn hart
kan ik zonder 
mijn oren toch horen
en duidelijk verstaan.
Want het geloof in God
is door Jezus Woord,
in mijn hart opengegaan.


Horen met mijn hart
kan ik door Gods Liefde 
al lezende verstaan,
waardoor ik door een wonder
opnieuw wordt geboren,
dat kan mijn verstand
niet hebben gedaan.


Horen met mijn hart
bevrijdt mijn ziel
van zijn sterfelijk bestaan,
die na mijn sterfelijk lichaam
eens in vrijheid mag gaan
tot Gods altaren
dankbaar voor Hem staan.


Horen met mijn hart
maakt mij doof
voor satans woorden,
waardoor tijdelijke smart
mij nu oefent om 
gehoorzaam naar
Gods wil te horen.


Soli Deo Gloria! 





Geen opmerkingen:

Een reactie posten