woensdag 4 december 2013

Advent!
 
 
 
 
 
De tijd van voor mijn verstand
is met de tijd na mijn verstand
buiten de tijd,
waarin mijn ziel en lichaam
zich met elkaar verenigden,
mij volledig onbekend.
 
 
 
 
De tijd, waarin het vleesgeworden Woord
Jezus Christus,
door Zijn Geest, in mij is komen leven
heeft door het geloof in Hem,
mij deze kennis aan mijn ziel gegeven.
 
 
 
 
De tijd voor mij
is door mijn verstand, ten dele, geleerd
in de tijd dat mijn ziel en verstand mij beheert
De tijd na mij
is mij door het vleesgeworden Woord,
Jezus Christus en Zijn Geest
 ten dele, bekend gemaakt.
 
 
 
 
De tijd van advent,
maakt aan mijn ziel, door het geloof, mij bekend
dat de tijd van Zijn wederkomst
aanstaande is.
Dat is het moment waar mijn verstand
 zich altijd in vergist.
 
 
 
 
De tijden van mij zijn in Gods hand
zij worden, door het geloof
in het vleesgeworden Woord
Jezus Christus en Zijn Geest,
nu door niemand anders meer bemand,
 
 
Alleen door het Woord
Alleen door de Geest
Alleen door Genade
 
 
 
kom ik zonder de inmenging van mijn verstand
door God Drie-enig, in het Vaderland.
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!  


Geen opmerkingen:

Een reactie posten