maandag 2 december 2013

Gebed om verbondenheid !



Maak Heer' mij los van aardse vrinden
die willen de band met U hier niet,
wil mij aan Uw Woord door Uw Geest binden
zodat ik door U mijn vrienden zie.


Maak Heer' mij los van de gedachte
die mij van Uw wil en wet afleidt,
vul mijn verstand met wat ik van U kan verwachten
waarvoor U leed en U mij van Satans macht bevrijdt.


Maak Heer' Uw liefde in mij vast en zeker
waardoor mijn dank zich naar U keert,
los gemaakt van de duivelse verbreker
die mijn verstand zonder U beheert.


Maak Heer' in mij duidelijk het onderscheid
waarin ik in Uw liefde voor mij niet kan vergissen,
dan juicht en zingt mijn ziel in U verblijdt
en zal ik U in mij alles vrijwillig laten beslissen.


Maak Heer' mij tot een levende getuige
wat Uw Geest uit U in mij geeft,
waardoor vriend en vijand voor U leren buigen
Gods grote Naam belijden die dan in ons leeft!



Soli Deo Gloria!









Geen opmerkingen:

Een reactie posten