maandag 2 december 2013

Hoe, weet ik niet !
 
Want zoals God het wil, doe ik het niet
daarom vraag ik het God niet
en doe ik het zoals ik het wil.
Maar God heeft het van mij gewonnen
omdat Hij het in Zijn Zoon gebiedt
anders bestaat God voor mij niet!
 
 
*
 
Hoe ondoorgrondelijk is Uw pad
waarop U met mij gaat,
soms moet ik daar mijlen ver opgaan
voordat ik de reden daarvan heb verstaan.
 
 
 
 
Hoe bitter kunnen de momenten zijn
van veel verdriet, moeite en pijn,
waarin de waaroms maar niet verdwijnen
en ik Uw licht, Heer' niet zie schijnen.
 
 
 
 
Hoe ondoorzichtig is het beleid
waar Uw Geest mij niet van bevrijdt
wat mij nog meer naar Hem doet vragen
hoe lang het duurt, dat kan ik niet alleen dragen.
 
 
 
 
Hoe vreemd komen mij de mensen tegen
als ik verdwaal van Uwe wegen
dan roept mijn ziel met bitter klagen,
hoe lang zal U mijn dwaasheid nog verdragen.
 
 
 
 
Hoe zalig is het volk, dat naar Uw klanken hoort,
dat zich stevig vasthoudt aan Uw Woord,
zich door niets meer af laat leiden,
om zich in hun Leidsman te kunnen verblijden.
 
 
 
 
Maar ik, ik ben ellendig Heer'
als U mij niet telkens tegenspreekt
dan verval ik steeds weer
op wegen die niet naar U leiden.
 
 
 
 
Hou mij maar vast Heer' aan Uw Woord
zodat ik van Uw Geest dan hoor
dat ik mijn eigen duistere wegen los moet laten
om mij geheel en alleen op Uw Zoon te verlaten.
 
 
 
 
Soli Deo Gloria!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten