maandag 2 december 2013

Kerstfeest, kom !
muziek: Franz Schubert
(waarheen zal ik mij wenden)
tekst: JPeter Otte

copyright: Lieneke v. Eikelenburg 



1. Ach laat mij mogen weten
waarvoor ‘t Kerstfeest mo-et heten,
Kan iemand mij dat zeggen
de inhoud mij uit-leggen.
Laat mij niet met mijn vra-gen
wat ik nu niet kan- ver-dragen,
of laat mij nu dan zoe-ken
waar 'k ‘t antwoord vinden kan.


2. Mag ik je daarop wijzen
waar 't licht in je za-l rijzen.
Neem door Gods Geest ter ore
geloof daardoor Zijne Woorden;
dat Jezus is gebo-ren
voor de mensen in- el-lende.
Kom, daar waar je kunt ho-ren
waar het jou wordt uitgelegd.


3. Ga met de herders mede
op 't woord dat engelen geven.
Laat niets je toch weerhouden
op God te doen vertrouwen.
Stel Hem alleen je vra-gen
la-at alle dingen Hem- weten.
Hij kwam jouw schuld weg dra-gen,
leert je bidden in Zijn Naam.


4. Laat liggen al je twijfel
Zijn Geest zal je 't ontnemen,
waardoor je niet meer weifelt
laat Hem jouw krachten geven.
Ja, Jezus is gebo-ren
voor de mens in zijn el-lende.
Kom, nu Zijn Geest laat ho-ren
wie de Heiland voor je is!



Soli Deo Gloria! 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten