zondag 1 december 2013

Overvloed...

psalm 23




Overvloed brengt tot overgave
aan mijn God die onovertrefbaar veel heeft.
Hij is mijn God, die schenkt mij genade,
waaraan ik genoeg heb en eeuwig door leef.


Overvloed brengt mij tot overgeven
van alles wat te groot is of te zwaar.
Want God gaf in Christus voor mij Zijn leven,
dat maakt geen ander mens waar.



Overvloed maakt mij afhankelijk
 van Hem die dat heeft
in brood en wijn overvloedig
van Hem die mijn geloof krachten geeft.



Hoe kom je anders tot eten,
dan door honger en door dorst,
Jezus laat door Zijn verbroken lichaam 
en Zijn vergoten bloed weten,
wat Zijn liefde voor mij heeft gekost.



God werkt door de strijd in ons leven,
hoeveel eten en drinken Hij ons wil geven,
Hij legt dat ons als zout in de mond,
Hij maakt door Zijn lichaam
dat voor ons is gebroken,
 ons voor eeuwig gezond!



God roept ons van buiten naar binnen
en nodigt ons uit aan Zijn dis,
daarmede brengt Hij vernieuwde 
geloofskracht bij ons binnen
zodat wij weten, dat er bij Hem overvloed is!



Zij, die hongeren en dorsten komen tot Hem,
gehoorzaam als schapen kennen zij Zijn stem
Hij die ons voedt, laaft en weidt
is mijn God en Vader tot in eeuwigheid!



Soli Deo Gloria!











Geen opmerkingen:

Een reactie posten